الاثنين، 1 نوفمبر 2010

الحلقه الخامسه



عندما تفاجئ مها بوجود محمود أخاها الكبير أماما ترتعد وينظر إليها في حنق. محمود"مالك في أيه مزعله بابا وماما ليه" ترد في عناد وبغض"وأنت مالك وبعدين محدش له دعوه بيا أنا أعمل اللي يريحني"
محمود"يعني أيه محدش قادر يعقلك طيب أنا بقى هتصرف معاكي"
يرفع محمود يده ويصفعها صفعا ترتمي على أثرها على الأرض ويتركها ذاهبا ويوصد الباب بصوت رجت له جنبات البيت. تنهار مها ويزرع في قلبها الشيطان بنتات السواد ويسقي عقلها بشراب العناد.
يرن التليفون لترفع مرفت ام مها السماعه. أماني أزيك يا تنت .
مرفت "الحمد لله أنتي عامله أيه وبطلتي تيجي ليه؟؟.
أماني"معلش السنه دي تقيله شويه"
مرفت"ربنا معاكم. عايزه مها؟؟؟!"
أماني"أه يا تنت يا ريت تندهيها"
مرفت "حاضر يا بنتي ثانيه هروح أشوفها؟؟"
مرفت تطرق الباب.
مها "أيوه عايزين أيه تاني"
مرفت"أماني صحبتك عالتليفون"
مها"أنا مش عايزه حد سيبوني بقى بجد كفايا"
مرفت" ربنا يهديكي يا بنتي"
ترفع السماعه وتجيب أماني"معلش مش هترد دلوقتي ومعرفش مالها يا أماني بجد مش بنتي اللي أعرفها دي"
أماني"خلاص هدي نفسك يا تنت وأنا هشوفها"
مرفت"ربنا يكرمك يا بنتي"
تفتح مها الشات لتجد أحمد أون لين.
مها"أحمد عايزه أشوفك ضروري"
أحمد"خير في أيه"
مها"لأ مفيش أنت مش كنت عايز تشوفني ولا غيرت رائيك"
أحمد"لأ لأ خالص ده أنتي حتى وحشاني جدا"
مها"طيب هقابلك فين"
أحمد"فشقتي طبعا"
مها "فشقتك أيه أنت فاكرني أيه"
أحمد"لأ لأ متفهميش غلط"
مها"أمال أفهم أيه"
أحمد"أنا خايف بس حد يشوفك ويقول لأهلك"
فبجد شقتي آآمن مكان.
مها"لأ يا أحمد كده غلط"
أحمد"هتخافي مني"
مها "لأ بس"
أحمد"لا بس ولا حاجه"
هاجي أخدك بكره ونروح عالساعه 1
مها "خلاص أوك"
تغلق الشات
ليتحدث أحمد مع صديقه أهي بكره جبتها لحد هنا علشان تعرف بس أني مش بضيع وقت نادر أنت بتقول هنا
أحمد"أه هنا"
نادر"إذا غدا خمر ونساء"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق