الاثنين، 1 نوفمبر 2010

الحلقه الثانيه


تبدأ العلاقه فالتطور وتستسلم مها للأكاذيب أقتناعا أحيا وخوف من أن تعود وحيده أوقات أخرى
مها"أنت بتحبني قد أيه يا حبيبي"
هاني"هو أنتي لسه بتسألي أنتي بالنسبه ليا أيه"
مهو هاني بقى
ويبدأ الحوار فالتطور" طيب يا حبيبتي ممكن أشوف صورتك"
مها" لأ يا هاني أنا مش كده صوره أيه بس أنت بتحكي إزاي"
هاني" هو أنتي مش واثقه فيا"
مها"لأ واثقه بس " فيقاطعها" لأ أنتي مش واثقه فيا ده أنا بحبك وده حقي"
مها في صمت وتفكير " حقك"
يرد هاني "أه أكيد حقي مش أنا بحبك"
وأدي صورتي فيرسل هاني صورته وتردد" أهو أنا واثق فيكي"
الكاتب" يا أختي جميله يا حيلتها هي هتنيل بصرتك أيه"
مها طيب يا هاني حاضر
تقوم مها بأرسل صورتها ولكن ترقرق الدموع في عينيها ندما لما وصلت لهذه الدرجه؟
ولكنه يقطع حتى هذا الصمت . "جميله هو أنا بحب قمر يا ناس" تبتسم مها وتقنع نفسها بكلامه وتفرح
أم مها"مها مالك يا بنتي حساكي متغيره"
مها"أنا كويسه محدش له دعوه بيا وتغلق باب غرفتها
تبكي أم مها لما تراه من تغير بنتها وتدهورها
مها " حبيبي أنا حاسه أني بخون أهلي"
هاني " لا يا حبيبتي خيانه أيه متكبريش الحكايه"
مها "لأ يا هاني بجد كده غلط"
هاني"غلط أيه هو أيه اللي غلط" وهو يشعر بالغضب
الكاتب"أستنوا الحلقه الجايه بعد أمتحان الفارما"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق